dissabte, 14 de maig del 2011

Spot Google Apps

En aquesta ocasió, l'assignatura de Noves Tecnologies ens ha portat a una nova aventura relacionada amb la creació de publicitat. Se'ns ha proposat la realització d'un espot per a fomentar la utilització de Google Apps entre els estudiants de la nostra universitat.

Primerament, vam haver de documentar-nos sobre les diferents aplicacions que ens oferia Google, així com les diverses utilitats i avantatges de cadascuna d'elles. Les aplicacions de Google en les quals ens hem centrat són Gmail, Google calendar, Google Docs, grups de Google, Google Sites i Google Videos.

En un inici ens va sorgir la idea de realitzar una metàfora jugant amb la idea de Google com una eina vital. Per a açò, decidim que al principi isquera un monitor de freqüència cardíaca que marcara la mort i a continuació un video en el qual apareguera un cable endollant-se al corrent elèctric i arran d'açò, un cúmul d'imatges a molta velocitat, com una espècie de “bombardeig”, totes aportant-nos informació sobre Google i les seues eines. Després d'açò tornaria a eixir el monitor cardíac però ara marcant la vida, generant així la sensació de que gràcies a Google la havia recuperat.

Per a fer açò cercarem 200 imatges diferents sobre Google i altres relacionades amb les noves tecnologies, Algunes les rotarem en diferents sentits perquè reflectiren major sensació de caos, evitant d'aquesta forma que quedara massa monòton i uniforme.

Investigarem sobre com podíem fer que les imatges passaren a una velocitat d'unes 13 imatges per segon, intentarem fer-ho amb Movie Maker 2.6, però ens oferia una passada d'imatges massa lenta. Llavors després de diverses recerques per Internet, en un fòrum trobarem un programa anomenat VirtualDub, el qual ens permetia realitzar videos amb una passada d'imatges a gran velocitat. El varem descarregar i ens vam adonar que per a treballar en aquest programa necessitàvem inserir videos Avi. Davant aquest problema, vam fer el passe d'imatges amb Movie Maker, passem aquest a format Avi amb Atube Catcher i llavors ja amb el format adequat, vam poder augmentar la velocitat d'aquest amb VirtualDub. Ara ens quedava muntar el video amb Movie Maker tornant a inserir aquest últim que havíem creat.

Una vegada tinguerem totes les imatges passades a video amb la velocitat adequada, li afegirem el tros del video del monitor cardíac que havíem cercat prèviament. Cercarem en Jamendo una música lliure que anara adequada, sobretot molt rítmica, ràpida i dinàmica; vam tenir sort a trobar una que s'adaptava bastant bé a la nostra idea prèvia.

Tallem els trossos necessaris de la música amb el programa Audacity. Açò el vam poder fer més fàcilment en aquesta ocasió perquè comptàvem amb els coneixements que havíem adquirit sobre so en la ràdio. Després de moltes proves, talls, ralentitzacions i prolongacions, aconseguirem ajustar el so al video.

Intentem cercar algun video en el qual apareguera un endoll endollant-se, però no trobarem cap que ens semblara adequat i pensarem gravar-ho però retirarem la idea perquè segurament haguera quedat massa “propi”.

L'espot quedava massa curt si ens reduíem al monitor cardíac i a les imatges, per açò barregem altres idees per a incloure-les com una explosió després del bombardeig d'imatges; una persona despertant de colp, un grup de persones alegres celebrant el descobriment de Google… Finalment ens decantarem per l'explosió, cercarem videos i quant teníem el que volíem ho descarreguem amb Atube Catcher.

Així i tot, no arribàvem als 30 segons que es requerien i ens va sorgir una nova idea d'introduir els batecs d'un cor, i per cada batec posar cadascuna de les lletres de Google. Açò ho vam fer utilitzant Photoshop, Microsoft Power Point i Movie Maker. Realitzarem el mateix procediment per a introduir al final de l'espot una seqüència en la qual isquera l'adreça Web, a més, açò ho vam fer amb l'efecte de teclejar en l'ordinador i li incloerem un efecte de teclat, descarregat de la xarxa.

Finalment aconseguim ajustar-nos al temps requerit després de moltes modificacions i intents.

La tasca ha sigut costosa, però al mateix temps molt enriquidora. El resultat, creiem, és un spot diferent, trencador, que deixa un missatge clar però al mateix temps de forma ambigua al no utilitzar el codi escrit, amb el propòsit que l'espectador reflexione.

Vos convidem a tots i totes a veure'l i per descomptat a endinsar-vos en el descobriment i la utilització de Google Apps, tot per una vida més simple, enriquidora, còmoda i agradable.

1 comentari: