dimecres, 9 de març del 2011

El curriculum i les TIC

Segona tasca de L20, Noves tecnologies aplicades a l'Educació. La tasca consisteix a llegir el currículum de primer i segon cicle d'Educació Infantil, així com informació addicional sobre l'ús de noves tecnologies a Infantil. Després de fer tot això he arribat a cinc conclusions:

1. Del currículum dir que no només inclou les TIC en l'àrea III de comunicació, sinó que ho fa en totes, encara que sigui de forma directa o indirecta.

2. Els mestres hem d'estar formats per poder treure el màxim rendiment de les noves eines que se'ns presenten.

3. La nostra visió cap a les TIC ha de ser positiva, com un nou mitjà de comunicació i informació tal i com són els que coneixem fins ara.

4. Han de ser les nenes i els nens els que explorin i experimentin amb les TIC, però sempre davant la mirada crítica i seleccionadora dels pares o mestres.

5. La utilització de les TIC permetrà a l'alumnat millorar el seu vocabulari, la seva expressió, la seva grafomotricitat, etc


Després de estar reflexionant sobre l'ús de les Noves Tecnologies a l'aula, investigant i buscant informació he arribat a la conclusió que encara queda molt per fer. Açò que acabe de dir no es una novetat, tots sabem que per a que aquest somni arribe a la ser una realitat s'han de donar diferents factors al mateix temps. Tant per part de l'administració a l'hora de proveir a les escoles dels recursos necessaris, com per part del professorat a l'hora incloure en les seves programacions i sobretot en les seves ments que és necessària la utilització de les TIC a classe, i no només esporàdicament sinó regularment.
Queden moltes coses per fer, però tot està a les nostres mans, junts ho podrem aconseguir!


“La Escuela
tiene que responder a los retos de la sociedad de su tiempo y preparar a los estudiantes para comprender ese mundo que les ha tocado vivir, dotándoles de autonomía para intervenir y desenvolverse en él…”
(Freinet)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada